This study has developed an explanatory model based on the theory of motivation related to the possibility of obtaining reputation and recognition for consuming high-end gastronomy and to the enjoyment of the gastronomic experience, with the purpose of analyzing their effects on the intentions to return and recommend this type experience. The study confirms that the gastronomic experience and the status positively affect the intentions of returning and recommending the consumption of high-end gastronomy, being the effect of the experience much stronger.
Los autores agradecen a la Generalitat de Catalunya por la acreditación concedida como Grupo Emergente de Investigación GRTESC (2014 SGR 82). A su vez agradecen a la Universidad de Lleida, por la ayuda concedida dentro del marco del Programa de Promoción de la Investigación de la Universitat de Lleida, convocatoria 2017-TR265, y también al Ministerio de Economía, Industria y Competitividad por la concesión del proyecto TURCOLAB (ECO2017-88984-R).
English
Gastronomy Tourism; Structural Equations; Status; Recommendation; Michelin Restaurants
Universidad de Murcia
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2013-2016/ECO2017-88984-R/ES/ANALISIS TURISTICO DE LAS PLATAFORMAS DE ALOJAMIENTO COLABORATIVO EN DESTINOS ESPAÑOLES A TRAVES DE CONTENIDO GENERADO POR LOS USUARIOS Y OTRAS FUENTES EN LINEA/
Reproducció del document publicat a https://doi.org/10.6018/turismo.42.05
Cuadernos de Turismo, 2018, vol. 42, p. 605-608
Article en castellà: http://hdl.handle.net/10459.1/65606
cc-by-nc-nd (c) Natalia Daries et al., 2018
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Documents de recerca [17848]