Didàctica de la indagació escolar a partir del vídeo en la formació inicial de mestres

Autor/a

De Miguel Cabezudo, Juan

Aguilar Camaño, David

Ibáñez, Manuel

Coiduras Rodríguez, Jordi L.

Data de publicació

2019-04-10T11:48:26Z

2019-04-10T11:48:26Z

2016



Resum

L'experiència d'innovació formativa exposada pretén presentar i avaluar una metodologia d'ensenyament i aprenentatge per a mestres de primària en formació inicial per facilitar la comprensió i execució en la pràctica real del model indagador en la didàctica de les ciències experimentals. Per poder facilitar aquesta comprensió pràctica de les diferents habilitats científiques presents al procés indagador s'ha utilitzat el vídeo com a eina que apropi el context escolar a les aules universitàries.


The described innovative and training experience aims to introduce and assess a new teaching and learning methodology, for preservice elementary teachers, whose goal is to facilitate the understanding and execution of the inquire based model of science didactics in the real practice. Video recording has been used as a strategy that, apart from connecting the school context to the university classrooms, helps to improve the practical understanding of the different scientific skills.

Tipus de document

Article
Versió publicada

Llengua

Català

Matèries i paraules clau

Formació inicial; Educació primària; Anàlisis de vídeo

Publicat per

CIDUI Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació

Documents relacionats

Reproducció del document publicat a https://www.cidui.org/revistacidui/index.php/cidui/article/view/1063/1030

Revista del CIDUI, 2016, núm. 3, p. 1-10

Drets

cc-by (c) Coiduras, et al., 2016

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)