La formación de maestros en alternancia. Un modelo para la evaluación de las competencias profesionales de los estudiantes

Author

Buenaventura Bossa, Olga

Mitjans Escué, Elisabeth

Carrera, Xavier

Roure Niubó, Jorgina

Torrelles Nadal, Cristina

París Mañas, Georgina

Publication date

2019-04-10T12:43:42Z

2019-04-10T12:43:42Z

2014



Abstract

Exponemos el modelo de evaluación de las competencias profesionales de estudiantes del Grado de Educación Primaria de la Universitat de Lleida en la modalidad de formación en alternancia y los primeros resultados obtenidos. El modelo parte de una evaluación diagnóstica inicial y se focaliza en el análisis de su competencia técnica, metodológica, participativa y personal a través de diferentes técnicas e instrumentos que implican a los propios estudiantes y a los tutores de escuela y los tutores de la universidad.


We expose the assessment model, which is used with the students who are studying under the dual educational system of Primary Education Degree, from the University of Lleida. It is used in order to assess their professional competences and the result after working with the dual educational system. The model is based on an initial diagnostic evaluation. It focuses its attention in the analysis of its technical, methodological, participatory and personal competence, through the use of different techniques and tools. Both of them include these students and the tutors of the school and the university.

Document Type

Article
Published version

Language

Spanish

Subjects and keywords

Formación en alternancia; Competencias profesionales; Evaluación de competencias

Publisher

CIDUI Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació

Related items

Reproducció del document publicat a https://www.cidui.org/revistacidui/index.php/cidui/article/view/531/512

Revista del CIDUI, 2014, núm. 2, p. 1-14

Rights

cc-by (c) Carrera, et al., 2014

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

This item appears in the following Collection(s)