Autor/a

Cristobal-Fransi, Eduard

Marimon, Frederic

Daries, Natalia

Montegut Salla, Yolanda

Data de publicació

2010-12



Resum

This article analyses different factors that influence the purchasing behaviour of online supermarket customers. These factors are related to both the appearance of the website as well as the processes that take place when making the purchase. Based on these analyses, the various groups of consumers with homogenous behaviour are studied. The analysis also allows the quality of the service offered by this kind of establishment to be defined, as well as the main dimensions in which it develops. In the conclusions, factors which should influence the manager of an online supermarket to improve the quality of its service are given.

Tipus de document

Article

Versió del document

Versió acceptada

Llengua

Anglès

Matèries CDU

33 - Economia

Matèries i paraules clau

Supermercats; Comerç electrònic; Màrqueting; Segmentació de mercat; Supermarkets; Electronic commerce; Marketing; Market segmentation; Supermercados; Comercio electrónico

Pàgines

20

Publicat per

The Bucharest University of Economic Studies

Col·lecció

11; 5

És versió de

Review of International Comparative Management

Drets

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)