Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/179624

Air services on thin routes: Regional versus low-cost airlines
Fageda, Xavier; Flores-Fillol, Ricardo
Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Economia; Universitat Rovira i Virgili. Centre de Recerca en Economia Industrial i Economia Pública
An examination of the impact in the US and EU markets of two major innovations in the provision of air services on thin routes - regional jet technology and the low-cost business model - reveals significant differences. In the US, regional airlines monopolize a high proportion of thin routes, whereas low-cost carriers are dominant on these routes in Europe. Our results have different implications for business and leisure travelers, given that regional services provide a higher frequency of flights (at the expense of higher fares), while low-cost services offer lower fares (at the expense of lower flight frequencies). Keywords: air transportation; regional jet technology; low-cost business model; thin markets. JEL Classification Numbers: L13; L2; L93.
2011
338 - Situació econòmica. Política econòmica. Gestió, control i planificació de l'economia. Producció. Serveis. Turisme. Preus
Línies aèries
Aviació comercial
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
39 p.
Working Paper
Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Economia
Documents de treball del Departament d'Economia;2011-27
         

Full text files in this document

Files Size Format
DT.27-2011-1746-FAGEDA i FLORES.pdf 702.3 KB PDF

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters