Aerotropolis: an aviation-linked space

Autor/a

Flores-Fillol, Ricardo

Nicolini, Rosella

Otros/as autores/as

Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Economia

Universitat Rovira i Virgili. Centre de Recerca en Economia Industrial i Economia Pública

Fecha de publicación

2011



Resumen

This paper examines the conditions allowing the formation of aeropolitan areas as large industrial areas with a high concentration of commercial activities in the proximity of selected airports. We assume that firms deliver their production by plane and land competition takes place among service operators, firms and farmers. Service operators supply facilities that firms can absorb. Our framework identifies a unique land equilibrium characterized by the spatial sequence Airport - Industrial park - Rural area (A-I-R). Aerotropolis-type configurations are associated with the level of transport costs and the degree of intensity of facilities. Keywords: aerotropolis; facilities; bid-rent function. JEL Classification Numbers: L29; L90; R14.

Tipo de documento

Documento de trabajo

Lengua

Inglés

Materias CDU

338 - Situación económica. Política económica. Gestión, control y planificación de la economía. Producción. Servicios. Turismo. Precios

Palabras clave

Aeroports; Zones industrials; Geografia rural

Páginas

31 p.

Publicado por

Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Economia

Colección

Documents de treball del Departament d'Economia; 2011-28

Documentos

DT.28-2011-1747-FLORES i NICOLINI.pdf

438.1Kb

 

Derechos

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