El treball amb alumnat TEA : el treball de les habilitats socials i les emocions

Autor/a

Cañadas Rodríguez, Antònia

Altres autors/es

Universitat Oberta de Catalunya

Lleonart Sitjar, Ariadna

Data de publicació

2012-02-27T15:40:17Z

2012-02-27T15:40:17Z

2011-06-10



Resum

En el marc d'una escola inclusiva, es busca promoure l'aprenentatge de tots els alumnes. L'alumnat amb Trastorn de l'Espectre Autista (TEA) forma part de la diversitat que ha d'atendre el professorat, un alumnat que presenta dificultats d'interacció social i de comprensió dels estats mentals dels altres, aspectes que influeixen en la seva qualitat de vida. D'aquesta manera, es presenta una intervenció que busca afavorir el desenvolupament de les capacitats relacionals, comunicatives i simbòliques dels alumnes TEA. La intervenció té en compte l'enfocament interactiu i contextual del procés de valoració proposat per Ángel Rivière (2001), la Teoria de la Ment desenvolupada per Baron-Cohen, Leslie i Firth el 1985 i el programa DIR o Floortime d'Stanley Greenspan. A més, s'han elaborat una sèrie de materials i activitats per a l'ensenyament de la comprensió de les emocions i de les habilitats socials, basades en les aportacions de Howling, Baron-Cohen i Hadwin (2006) i les historietes socials de Gray.


En el marco de una escuela inclusiva, se busca promover el aprendizaje de todos los alumnos. El alumnado con Trastorno del Espectro Autista (TEA) forma parte de la diversidad que tiene que atender el profesorado, un alumnado que presenta dificultades de interacción y de comprensión de los estados mentales de los otros, aspectos que influyen en su calidad de vida. De este modo, se presenta una intervención que busca favorecer el desarrollo de las capacidades relacionales, comunicativas y simbólicas de los alumnos TEA. La intervención tiene en cuenta el enfoque interactivo y contextual del proceso de valoración propuesto por Ángel Rivière (2001), la Teoría de la Mente desarrollada por Baron-Cohen, Leslie y Firth en 1985 y el programa DIR o Floortime de Stanley Greenspan. Además, se han elaborado una serie de materiales y actividades para la enseñanza de la comprensión de las emociones y de las habilidades sociales, basadas en las aportaciones de Howling, Baron-Cohen i Hadwin (2006) y las historietas sociales de Gray.

Tipus de document

Projecte/Treball fi de carrera o de grau

Llengua

Català

Matèries i paraules clau

trastorn de l'espectre autista; enfocament interactiu i contextual; teoria de la ment; habilitats socials; emocions; trastornos del espectro autista; enfoque interactivo y contextual; teoria de la mente; habilidades sociales; emociones; autism spectrum disorders; interactive and contextual approach; theory of mind; social skills; emotions; Autistic children -- Education; Infants autistes -- Educació; Niños autistas -- Tratamiento

Publicat per

Universitat Oberta de Catalunya

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)