A methodological approach to identify teacher's ICT competencies in online learning environments in Higher Education 

    Espasa Roca, Anna; Guasch Pascual, Teresa; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene

    Aquest article pretén descriure el procés metodològic d'identificació i mesurament de les competències TIC dels professors i com a formadors en les TIC en un entorn d'aprenentatge en línia en l'Educació Superior portat a ...

    Actitudes punitivas : diferentes preguntas, diferentes respuestas 

    Martí Barrachina, Marta

    Treball de Fi de Grau en Criminologia i Polítiques Públiques de Prevenció. Curs 2012-2013

    Analyzing and supporting interaction in complex scenarios: the case of DS106 

    Levine, Alan; Lamb, Brian; Groom, Jim; Minguillón Alfonso, Julià

    DS106 promotes learners to build a digital identity + personal infrastructure, but how can be the global course infrastructure be improved?

    Analyzing hidden semantics in social bookmarking of open educational resources 

    Minguillón Alfonso, Julià

    Web 2.0 services such as social bookmarking allow users to manage and share the links they find interesting, adding their own tags for describing them. This is especially interesting in the field of open educational ...

    Analyzing Learner's Participation in a WordPress-based Personal Teaching Environment 

    Casado Martínez, Carlos; Casas-Roma, Jordi; Córcoles Briongos, César Pablo; Minguillón Alfonso, Julià; Peña López, Ismael

    Open Access Document

    Analyzing non-linear video usage in an introductory x-MOOC about basic linear algebra 

    Triay Pallicer, Juan Francisco; Minguillón Alfonso, Julià; Sancho Vinuesa, Teresa; Daza Fernández, Vanesa

    Massive data collection in MOOCs provides insight about real course participation. The main aim of this work is to explore how MOOC students consume videos, and whether they follow a specific viewing pattern according with ...

    Analyzing OpenCourseWare usage by means of social tagging 

    Minguillón Alfonso, Julià; Conesa Caralt, Jordi

    Anàlisi de l'ús de OpenCourseWare per mitjà de marcadors socials

    Aplicación de la Webquest en Historia del Derecho, febrero 2007 

    Alonso Rodríguez, Francisco Javier

    Comunicación en las II Jornadas en Red sobre el Espacio Europeo de Educación Superior, titulada, Aplicación de la WebQuest en Historia del Derecho (UOC, 2007). La WebQuest es un tipo de actividad didáctica basado en la ...

    Aprendiendo con Moodle, en el Máster de Educación y TIC de la UOC 

    Minguillón Alfonso, Julià; Grau Castell, Laia; Boneu Castells, Josep Maria; Bertrán Bellido, Antonio

    Los titulados en el máster universitario de Educación y TIC (e-learning) estarán capacitados para comprender, interpretar, analizar y explicar el uso y la aplicación de las TIC en el ámbito educativo y formativo.

    Assessment of research competences using e-portfolio 

    Barberà Gregori, Elena; Ahumada Torres, Mercedes Elisabeth

    The challenges posed by the assessment of distance learning is a topic that requires, on the one hand, evolution with new trends and, on the other improving evaluative processes, to promote good practices. This demand ...

    Building an open social learning community around a Dspace repository on Statistics 

    Lamb, Brian; Minguillón Alfonso, Julià; Córcoles Briongos, César Pablo

    LORs, addressing content management and preservation, have the positive collaterals of institutional positioning and dissemination, but their main benefit is the empowerment of in terest-centred learning communities, as ...

    Creating a research network for a successful e-portfolio design and implementation 

    Barberà Gregori, Elena; Guasch Pascual, Teresa; Guàrdia Ortiz, Lourdes; Rubio Royo, Enrique

    The presence of e-portfolios in educational centres, companies and administrations has emerged strongly during the last years by creating very different practices coming from different objectives and purposes. This situation ...

    Curriculum visualization based on subject competences 

    Blasco Soplon, Laia; Minguillón Alfonso, Julià; Melenchón Maldonado, Javier

    This paper proposes a novel visualization of an academic degree curriculum based on the information about its competences and subjects. The proposed visualization places the subjects closer or further from each other, ...

    Delimitaciones previas a la formación para el uso de las TIC en la enseñanza universitaria: funciones y competencias del docente en entornos virtuales 

    Álvarez Valdivia, Ibis Marlene; Guasch Pascual, Teresa; Espasa Roca, Anna

    En esta comunicación se esclarecen funciones, roles, competencias y tareas del docente universitario en entornos virtuales de enseñanza y aprendizaje con el propósito de contribuir a mejorar el diseño de acciones formativas ...

    Determinants sociodemogràfics i penals de la inserció laboral : estudi de la borsa de treball del CIRE 

    Esplugas Segú, Xènia

    Treball de Fi de Grau en Criminologia i Polítiques Públiques de Prevenció. Curs 2014-2015

    Educational Data Mining: cerrando el círculo del proceso de aprendizaje en entornos virtuales 

    Minguillón Alfonso, Julià

    Development of methods to explore data from educational settings, to understand better the learning process.

    El Efecto de las condenas largas en prisión en Cataluña : Prisonización y Riscanvi 

    Mendieta Colmenero, Javier

    Treball de Fi de Grau en Criminologia i Polítiques Públiques de Prevenció. Curs 2012-2013

    El papel del conocimiento criminológico en las actitudes punitivas : estudio semi-experimental en la UPF 

    Ferrer Pons, Margalida

    Treball de Fi de Grau en Criminologia i Polítiques Públiques de Prevenció. Curs 2014-2015

    Engaging students in an e-learning experience : how to manage information resources through wikis and web blogs 

    Ferran Ferrer, Núria; Vaquer-Suñer, Cristina; Bonich Puch, Mònica; Santos-Hermosa, Gema

    The purpose of this paper is to describe the collaboration between librarians and scholars, from a virtual university, in order to facilitate collaborative learning on how to manage information resources. The personal ...

    ¿Es eficaz especializar la actividad de tutoria? Análisis de una experiencia online 

    Ruiz Dotras, Elisabet; Martínez Argüelles, María Jesús; Rimbau Gilabert, Eva

    En un entorno online la actividad de tutoría de los estudiantes juega un papel fundamental. Su eje central es el acompañamiento del estudiante a lo largo del programa académico que curse, desde el momento en que muestra ...