Mostrando ítems 1-20 de 70
Espasa Roca, Anna; Guasch Pascual, Teresa; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene
Aquest article pretén descriure el procés metodològic d'identificació i mesurament de les competències TIC dels professors i com a formadors en les TIC en un entorn d'aprenentatge en línia en l'Educació Superior portat a ...
Martí Barrachina, Marta
Treball de Fi de Grau en Criminologia i Polítiques Públiques de Prevenció. Curs 2012-2013
Levine, Alan; Lamb, Brian; Groom, Jim; Minguillón Alfonso, Julià
DS106 promotes learners to build a digital identity + personal infrastructure, but how can be the global course infrastructure be improved?
Minguillón Alfonso, Julià
Web 2.0 services such as social bookmarking allow users to manage and share the links they find interesting, adding their own tags for describing them. This is especially interesting in the field of open educational ...
Casado Martínez, Carlos; Casas-Roma, Jordi; Córcoles Briongos, César Pablo; Minguillón Alfonso, Julià; Peña López, Ismael
Open Access Document
Triay Pallicer, Juan Francisco; Minguillón Alfonso, Julià; Sancho Vinuesa, Teresa; Daza Fernández, Vanesa
Massive data collection in MOOCs provides insight about real course participation. The main aim of this work is to explore how MOOC students consume videos, and whether they follow a specific viewing pattern according with ...
Minguillón Alfonso, Julià; Conesa Caralt, Jordi
Anàlisi de l'ús de OpenCourseWare per mitjà de marcadors socials
Alonso Rodríguez, Francisco Javier
Comunicación en las II Jornadas en Red sobre el Espacio Europeo de Educación Superior, titulada, Aplicación de la WebQuest en Historia del Derecho (UOC, 2007). La WebQuest es un tipo de actividad didáctica basado en la ...
Minguillón Alfonso, Julià; Grau Castell, Laia; Boneu Castells, Josep Maria; Bertrán Bellido, Antonio
Los titulados en el máster universitario de Educación y TIC (e-learning) estarán capacitados para comprender, interpretar, analizar y explicar el uso y la aplicación de las TIC en el ámbito educativo y formativo.
Barberà Gregori, Elena; Ahumada Torres, Mercedes Elisabeth
The challenges posed by the assessment of distance learning is a topic that requires, on the one hand, evolution with new trends and, on the other improving evaluative processes, to promote good practices. This demand ...
Lamb, Brian; Minguillón Alfonso, Julià; Córcoles Briongos, César Pablo
LORs, addressing content management and preservation, have the positive collaterals of institutional positioning and dissemination, but their main benefit is the empowerment of in terest-centred learning communities, as ...
Barberà Gregori, Elena; Guasch Pascual, Teresa; Guàrdia Ortiz, Lourdes; Rubio Royo, Enrique
The presence of e-portfolios in educational centres, companies and administrations has emerged strongly during the last years by creating very different practices coming from different objectives and purposes. This situation ...
Blasco Soplon, Laia; Minguillón Alfonso, Julià; Melenchón Maldonado, Javier
This paper proposes a novel visualization of an academic degree curriculum based on the information about its competences and subjects. The proposed visualization places the subjects closer or further from each other, ...
Álvarez Valdivia, Ibis Marlene; Guasch Pascual, Teresa; Espasa Roca, Anna
En esta comunicación se esclarecen funciones, roles, competencias y tareas del docente universitario en entornos virtuales de enseñanza y aprendizaje con el propósito de contribuir a mejorar el diseño de acciones formativas ...
Esplugas Segú, Xènia
Treball de Fi de Grau en Criminologia i Polítiques Públiques de Prevenció. Curs 2014-2015
Minguillón Alfonso, Julià
Development of methods to explore data from educational settings, to understand better the learning process.
Mendieta Colmenero, Javier
Treball de Fi de Grau en Criminologia i Polítiques Públiques de Prevenció. Curs 2012-2013
Ferrer Pons, Margalida
Treball de Fi de Grau en Criminologia i Polítiques Públiques de Prevenció. Curs 2014-2015
Ferran Ferrer, Núria; Vaquer-Suñer, Cristina; Bonich Puch, Mònica; Santos-Hermosa, Gema
The purpose of this paper is to describe the collaboration between librarians and scholars, from a virtual university, in order to facilitate collaborative learning on how to manage information resources. The personal ...
Ruiz Dotras, Elisabet; Martínez Argüelles, María Jesús; Rimbau Gilabert, Eva
En un entorno online la actividad de tutoría de los estudiantes juega un papel fundamental. Su eje central es el acompañamiento del estudiante a lo largo del programa académico que curse, desde el momento en que muestra ...