L'objectiu d'aquest treball és extreure el relat que els mitjans de comunicació van oferir sobre el referèndum d'autodeterminació de Catalunya de l'1 d'octubre de 2017. El model de propaganda proposat per Noam Chomsky i Edward S. Herman ens guiarà en l'estudi del funcionament propagandístic del sistema de mitjans de comunicació. S'analitzen vuit diaris, quatre de Catalunya i quatre de Madrid, i es comparen els seus relats.
The aim of this work is to extract tyhe story that the media offered about the referendum on self-determination in Catalonia on October 1, 2017. The propaganda model proposed by Noam Chomky and Edwards D. Herman will guide us in the study of the propaganda functioning of the media system. They analyze eight newspapers, four from Catalonia and four from Madrid, and their sories are compared.
El objetivo de este trabajo es extraer el relato que los medios de comunicación ofrecieron sobre el referéndum de autodeterminación de Cataluña del 1 de octubre de 2017. El modelo de propaganda propuesto por Noam Chomsky y Edward S. Herman nos guiará en el estudio del funcionamiento propagandístico del sistema de mediados de comunicación. Se analizan ocho diarios, cuatro de Cataluña y cuatro de Madrid, y se comparan sus relatos.
Català
manufacturació del consens; opinió pública; desinformació; propaganda; fake news; manufacturing consent; public opinion; desinformation; propaganda; fake news; opinión pública; desinformación; propaganda; fake news; manufacturación del consenso; Canards (Journalism) -- TFG; Notícies falses (Periodisme) -- TFG; Noticias falsas (Periodismo) -- TFG
Universitat Oberta de Catalunya (UOC)