Análisis de la metodología utilizada en la busqueda de «lo que el alumno sabe» sobre fuerza

Autor/a

Solano Martínez, Isabel

Jiménez Gómez, Enrique

Marín Martínez, Nicolás

Fecha de publicación

2000

Resumen

In a previous paper we compared research carried out in the decade 75-85 on students' conceptions of «force» with later research in the period 85-95. Only a slight progression was found in the results offered by different authors. The aim of the present paper is to analyse the reasons for this lack of progress in the research results, as regards the appearance of conceptions. To the end we have analysed the research objectives of the selected papers, their methodological characteristics and their most widely used theoretical foundations.

Tipo de documento

Article

Lengua

Castellano

Publicado por

 

Documentos relacionados

Enseñanza de las ciencias ; V. 18 N. 2 (2000), p. 171-188

Derechos

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)