"El café tiene cafeína y nos despierta, nos da energía" : concepciones sobre la energía química, una buena razón para poner de acuerdo a los profesores de Física y Química y ciencias Naturales

Autor/a

Gallástegui Otero, J. R.

Lorenzo Barral, F. M.

Fecha de publicación

1993

Resumen

A research was carried on students' conceptions about chemical energy. The experimental sample were students from primary level to university. Word association tasks and a paper and pencil question were used as instruments for collecting data. The test revealed that some students share certain alternative conceptions about chemical energy, and that most of them use ideas about chemical energy in a similar way to what people without formal instruction in this issue would do. Some implications for science teaching-learning are suggested.

Tipo de documento

Article

Lengua

Castellano

Materias y palabras clave

Associació de paraules; Test de llapis i paper; Energia química; Mecànica; Termodinàmica; Ensenyament secundari; Energia cinètica; Energia potencial gravitatòria

Publicado por

 

Documentos relacionados

Enseñanza de las ciencias ; V. 11 n. 1 (1993) p. 20-25

Derechos

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)