L'article recull el resum d'una unitat didàctica (UD) que una futura mestra especialista en Educació Física va aplicar, durant el seu període de pràctiques, a un grup d'alumnes de tercer de primària. La UD se centra en el marc de les competències bàsiques i parteix de la proposta d'interdisciplinarietat que ofereixen els jocs populars i tradicionals. Els objectius s'han concretat en la prescripció curricular de les habilitats motrius bàsiques i les capacitats condicionals. La metodologia utilitzada s'ha desenvolupat a partir d'una proposta constructivista, que facilita als alumnes l'autogestió dels continguts, la cessió d'autonomia per desenvolupar la sessió i la responsabilitat de compartir l'avaluació. La UD fixa l'atenció docent a explorar les reflexions de construcció personal i d'habilitats socials, que actualment es distancien i perden significat en les relacions interpersonals com l'empatia, el saber compartir o la resiliència. Com a conclusió es presenta l'anàlisi crítica d'aplicació de la UD i l'experiència docent viscuda.
Català
Educació primària; Educació física; Jocs populars i tradicionals; Unitat didàctica; Competències bàsiques
Revista d'innovació i recerca en educació ; Vol. 6, núm. 2 (2013), p. 101-118
open access
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.
https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/