El joc tradicional i popular a l'escola primària : una proposta de l'educació física cap a la cessió d'autonomia

Autor/a

Becerro-Mina, Annabel

Torrebadella Flix, Xavier

Fecha de publicación

2013

Resumen

L'article recull el resum d'una unitat didàctica (UD) que una futura mestra especialista en Educació Física va aplicar, durant el seu període de pràctiques, a un grup d'alumnes de tercer de primària. La UD se centra en el marc de les competències bàsiques i parteix de la proposta d'interdisciplinarietat que ofereixen els jocs populars i tradicionals. Els objectius s'han concretat en la prescripció curricular de les habilitats motrius bàsiques i les capacitats condicionals. La metodologia utilitzada s'ha desenvolupat a partir d'una proposta constructivista, que facilita als alumnes l'autogestió dels continguts, la cessió d'autonomia per desenvolupar la sessió i la responsabilitat de compartir l'avaluació. La UD fixa l'atenció docent a explorar les reflexions de construcció personal i d'habilitats socials, que actualment es distancien i perden significat en les relacions interpersonals com l'empatia, el saber compartir o la resiliència. Com a conclusió es presenta l'anàlisi crítica d'aplicació de la UD i l'experiència docent viscuda.

Tipo de documento

Article

Lengua

Catalán

Materias y palabras clave

Educació primària; Educació física; Jocs populars i tradicionals; Unitat didàctica; Competències bàsiques

Publicado por

 

Documentos relacionados

Revista d'innovació i recerca en educació ; Vol. 6, núm. 2 (2013), p. 101-118

Derechos

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.

https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)