Participar activamente en las redes sociales es indispensable especialmente para las Pymes, que buscan posicionarse en la mente del consumidor, generar mejor comunicación y mayor alcance optimizando sus limitados recursos. Para las empresas turísticas es aún más esencial y les permite atraer potenciales clientes dentro del país en el que operan y en diversas partes del mundo. El presente trabajo analiza perfiles y contenidos publicados en Facebook e Instagram, orientado a pequeñas y medianas empresas del sector turístico de España y Guatemala. Como resultado se identificaron características y oportunidades, enfocados a contenidos con mayor impacto y alcance.
Participar activament a xarxes socials és indispensable especialment per a les Pimes, que busquen posicionar-se en la ment del consumidor, generar millor comunicació i major abast optimitzant els seus limitats recursos. Per a les empreses turístiques és encara més essencial i els permet atreure potencials clients dins del país en el qual operen i en diverses parts del món. El present treball analitza perfils i continguts publicats en Facebook i Instagram, orientat a petites i mitjanes empreses del sector turístic d'Espanya i Guatemala. Com a resultat es van identificar característiques i oportunitats, enfocats a continguts amb major impacte i abast.
Castellano
Xarxes socials; Pimes; Turisme; Estratègia de continguts; Facebook; Instagram
open access
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/