Autor/a

Albornoz, Facundo

Cabrales, Antonio,

Hauk, Esther

Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica

Institut d'Anàlisi Econòmica

Data de publicació

2012

Resum

Immigration is an important problem in many societies, and it has wide-ranging effects on the educational systems of host countries. There is a now a large empirical literature, but very little theoretical work on this topic. We introduce a model of family immigration in a framework where school quality and student outcomes are determined endogenously. This allows us to explain the selection of immigrants in terms of parental motivation and the policies which favor a positive selection. Also, we can study the effect of immigration on the school system and how school quality may self-reinforce immigrants' and natives' choices.

Tipus de document

Working paper

Llengua

Anglès

Matèries i paraules clau

Emigració i immigració Models matemàtics; Política educativa

Publicat per

 

Documents relacionats

Departament d'Economia i d'Història Econòmica. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica / Institut d'Anàlisi Econòmica (CSIC). Working papers ;

Drets

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)