Autor/a

Aguilera, Ruth V.

Dencker, John C.

Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa

Fecha de publicación

2012

Resumen

The strategic literature on relatedness in the context of mergers and acquisitions (M&As) is extensive, yet we know little about whether or how relatedness has an influence on the announcement to completion stage of the M&A process. Drawing on research on intra-industry competition and relational capabilities, we seek to shed light on the relatedness debate by examining the strategic forces that affect the completion of an announced related M&A, accounting for financial and organizational factors. We also explore additional strategic forces that might amplify or attenuate the negative effect of relatedness on deal completion. We test and find support for our hypotheses using longitudinal data from a sample of the largest M&A announcements in the world from 1991 to 2001.

Tipo de documento

Working paper

Lengua

Inglés

Materias y palabras clave

Consolidació d'empreses

Publicado por

Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa

Documentos relacionados

Departament d'Economia de l'Empresa. Documents de treball ;

Derechos

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)