City of Uruk 3000 B.C. : using genetic algorithms, dynamic planning and crowd simulation to re-enact everyday life of ancient Sumerians

Autor/a

Trescak, Tomas

Bogdanovych, Anton

Simoff, Simeon

Data de publicació

2014

Resum

Virtual reality reconstructions of ancient historical sites have become a valuable technique for popularising science and visualising expert knowledge to general audiences. Most such reconstructions only re-create buildings and artefacts and place them in the context of the virtual environment, but what is often missing in such simulations is the ability to see how ancient people lived their daily life in these environments. Our presented case study shows how the use of genetic algorithms and simulation of physiological needs helped us to populate the 3D reconstruction of the city of Uruk with a large crowd of intelligent agents simulating daily life of ancient Sumerians in Uruk.

Tipus de document

Comunicació de congrés

Llengua

Anglès

Matèries i paraules clau

Archaeological reconstructions; Intelligent agents; Computational social science; Social simulation

Publicat per

 

Documents relacionats

Social Simulation Conference ; 1a : 2014

Drets

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)