Informes Departament de Pedagogia

Universitat de Girona Facultat de Lletres

La Universitat de Girona és una institució pública que cerca l’excel·lència en la docència i en la recerca, i que participa en el progrés i el desenvolupament de la societat, mitjançant la creació, transmissió, difusió i crítica de la ciència, la tècnica, les humanitats, les ciències socials i les arts.La Universitat de Girona està arrelada al país i a la cultura catalana i és un dels principals motors econòmics i culturals del seu entorn. Al mateix temps, expressa la vocació d’universalitat i d’obertura a totes les tradicions, avenços i cultures.La Universitat té la seva seu a la ciutat de Girona i s’integra en el sistema d’universitats públiques catalanes.


Si sou autor/a d’algun document elaborat en l’àmbit de la Universitat de Girona i voleu publicar-lo a RECERCAT, contacteu amb recercat@udg.edu.

Envíos recientes

Guia per a la formació i prevenció des de l’escola de la violència de gènere: Som Aquí x Tu! 

Besalú Sala, Isaac; Montserrat Boada, Carme; Planas Lladó, Anna (2025)

Aquesta guia s'adreça a totes les persones interessades en conèixer com abordar des dels centres educatius les situacions de violència de gènere que viuen els infants a les seves llars. Especialment s'adreça al professorat ...

Guia metodológica proyecto de investigación SECY (Supporting sexual and gender diversity and Empowering Children and Youth through an intersectional and child-centred approach) 

Langarita Adiego, José Antonio; Albertín Carbó, Pilar; Rovira Sancho, Guiomar; Fustier Garcia, Núria; Sadurní Balcells, Núria; Poblete Inostroza, Roxana Nicol; López Saez, Miguel Ángel; Platero, Lucas; Parra Abaúnza, Noemi; Guasch, Oscar; Sánchez Torrejón, Begoña; Areste Caupena, Laura; Gallardo Nieto, Elena; Mola Cárdenes, Pablo; Ancín Nicolás, Ruth África; Argyriou, Konstantinos; Fleitas Mireles, Alejandro; Bayón González, Carolina; Marrero Betancor, Irina (2025-04)

A la segona pàgina del document: V1.1. 4 de abril de 2025

Diagnòstic de la realitat dels i les joves d'entre 16 i 29 anys de la ciutat d'Olot: informe de contextualització 

Trull-Oliva, Carme; Garcia-Molsosa, Marta; Carrera-Fossas, Eduard; Sitjes-Figueras, Rosa; Piqué Fonolleda, Júlia; Fernández Chillarón, Víctor (2025)

El present informe ha estat elaborat per l'equip LIBERI, Grup de Recerca en Infància, Joventut i Comunitat de la Universitat de Girona (https://www.udg.edu/ca/grupsrecerca/liberi) en el marc de la recerca "DIAGNÒSTIC DE ...

Guia didàctica del mòdul: l'empoderament dels joves en les accions socials, educatives i de salut = Guía didáctica del módulo: el empoderamiento de los jóvenes en las acciones sociales, educativas y de salud = Guide Didactique du Module: l'autonomisation des jeunes dans les actions sociales, éducatives et sanitaires 

Planas Lladó, Anna; Bertran i Noguer, Carme; Borneis Albalate, Sandra; Carbonell Camós, Eliseu; Casademont Falguera, Xavier; Juvinyà Canal, Dolors; Malo Cerrato, Sara; Serra Salamé, Carles; Soler Masó, Pere (2022)

Projecte ReTsaso (Red Transfronteriza sanitaria y social)

Guia per a la promoció de l'empoderament juvenil des de la comunitat 

Morcillo Sánchez, Lara; Planas Lladó, Anna; Soler Masó, Pere; Gómez Serra, Miquel; Núñez López, Héctor; Rodrigo Moriche, María Pilar (2024-06)

This guide is one of the outcomes of the HEBE Project, a research study on youth empowerment. The study involved the participation of researchers from four universities: the University of Girona (coordinator of the study), ...

Guía para la promoción del empoderamiento juvenil desde la comunidad 

Morcillo Sánchez, Lara; Planas Lladó, Anna; Soler Masó, Pere; Gómez Serra, Miquel; Núñez López, Héctor; Rodrigo Moriche, María Pilar (2024-06)

This guide is one of the outcomes of the HEBE Project, a research study on youth empowerment. The study involved the participation of researchers from four universities: the University of Girona (coordinator of the study), ...

Guide for promoting youth empowerment in the community 

Morcillo Sánchez, Lara; Planas Lladó, Anna; Soler Masó, Pere; Gómez Serra, Miquel; Núñez López, Héctor; Rodrigo Moriche, María Pilar (2024-06)

This guide is one of the outcomes of the HEBE Project, a research study on youth empowerment. The study involved the participation of researchers from four universities: the University of Girona (coordinator of the study), ...

Recerca sobre els processos d’intervenció i presa de decisions en els acolliments familiars a Catalunya: repensar el paper dels i les professionals implicades: principals resultats i conclusions 

Montserrat Boada, Carme; Sitjes-Figueras, Rosa (2020-12-18)

El punt de partida de la recerca que aquí presentem el va marcar l’estudi anomenat “Els acolliments en família aliena: factors de benestar i factors de ruptura” encarregat per l’Institut Català d’Acolliments i Adopcions ...

Document de síntesi: estudi sobre la situació de la joventut migrada sense referents familiars a Catalunya 

Montserrat Boada, Carme; Iglesias Vidal, Edgar; Gómez, Cayetano; Gallart Mir, Judit; Bedoya, Zareth; Llosada Gistau, Joan (2021-05)

Estudi sobre la situació de la joventut migrada sense referents familiars a Catalunya. Els resultats d’aquesta recerca s’emmarquen en l’encàrrec realitzat per la Fundació F.C. Barcelona amb l’objectiu d’aportar dades i ...

Educació per a un futur inclusiu i amb oportunitats: reptes per a la inclusió social de joves extutelats: avaluació del trànsit a la vida adulta i itineraris formatius de joves amd discapacitat intel·lectual o problemes de salut mental 

Montserrat Boada, Carme; Gallart Mir, Judit (2021-12)

Avaluació del trànsit a la vida adulta i itineraris formatius de joves extutelats amb discapacitat intel·lectual i/o problemes de salut mental dins del projecte marc "Educació per a un futur inclusiu amb oportunitats: ...

Conclusions i propostes de la recerca sobre els acolliments en família aliena 

Montserrat Boada, Carme; Fuentes-Peláez, Nuria; Sitjes-Figueras, Rosa (2019)

Es presenta una síntesi de resultats a partir de l’anàlisi de les respostes dels professionals, les persones acollidores i els infants i adolescents acollits

Avaluació del programa Èxit: programa d’acompanyament educatiu fora de l’horari lectiu del Consorci d’Educació de Barcelona amb la col·laboració de la Fundació Pere Tarrés: informe de resultats 

Montserrat Boada, Carme; Iglesias Vidal, Edgar; Murray, Jaclyn; Saroya Ram Devi, Sumita; Corbella Molina, Laura; Garcia-Molsosa, Marta; Sitjes-Figueras, Rosa (2023-09)

En aquest informe s’explica el procés de recerca seguit pel que fa a l’avaluació del PROGRAMA ÈXIT. El programa Èxit té com a objectiu principal augmentar les expectatives de futur de l’alumnat més vulnerable durant les ...

Benestar i valoració de la pandèmia per part dels infants i adolescents en acolliment familiar i residencial: informe de resultats 

Montserrat Boada, Carme; Garcia-Molsosa, Marta; Sitjes-Figueras, Rosa (2021-02-21)

Col·laboradors/es: Dr. Ferran Casas, Dr. Joan Llosada-Gistau i Sandra Hernández

Avaluació del programa Speak Up: programa d’acompanyament educatiu fora de l’horari lectiu per la millora de la competència oral en anglès del Consorci d’Educació de Barcelona amb la col·laboració de la Fundació Pere Tarrés: informe de resultats 

Montserrat Boada, Carme; Iglesias Vidal, Edgar; Murray, Jaclyn; Saroya Ram Devi, Sumita; Corbella Molina, Laura; Garcia-Molsosa, Marta; Sitjes-Figueras, Rosa (2023-09)

En aquest informe s’explica el procés de recerca seguit pel que fa al PROGRAMA SPEAK UP. El programa Speak Up té com a objectiu augmentar significativament les oportunitats d’exposició a l’anglès oral de l’alumnat de l’ESO ...

Guia del catàleg: narratives de violències: treballem col·lectivament per transformar el nostre mon 

Albertín Carbó, Pilar; Cubells Serra, Jenny; Pujal Llombart, Margot; Fuentes Pumarola, Concepció; Echazarreta Soler, Carmen; Langarita Adiego, José Antonio; Sibila Pérez, Mar (2023-03)

Guia del catàleg de producció de materials de docència sobre violències masclistes i LGTBIQ+ en les Universitats de Girona i Autònoma de Barcelona, durant els cursos acadèmics 2021-2022 i 2022-2023. El catàleg recull ...

Informe extens: estudi sobre la situació de la joventut migrada sense referents familiars a Catalunya 

Montserrat Boada, Carme; Iglesias Vidal, Edgar; Gómez, Cayetano; Gallart Mir, Judit; Bedoya, Zareth; Llosada Gistau, Joan (2021-05)

Els resultats d’aquesta recerca s’emmarquen en l’encàrrec realitzat per la Fundació F.C. Barcelona amb l’objectiu d’aportar dades i evidències sobre la realitat de la joventut migrada sense referents familiars a Catalunya ...

Elaboració catàleg de producció de materials de docència sobre violències masclistes i LGTBIQ+ en la Universitat (U. de Girona i U. Autònoma de Barcelona): cursos 2021-2022 i 2022-2023 

Albertín Carbó, Pilar; Cubells Serra, Jenny; Pujal Llombart, Margot; Fuentes Pumarola, Concepció; Echazarreta Soler, Carmen; Langarita Adiego, José Antonio; Sibila Pérez, Mar (2023-03)

Treballs universitaris sobre les violències masclistes a les Universitats vinculats amb el projecte d'innovació per a la millora de la qualitat docent en matèria de violència de gènere (INDOVIG 2021-2023). Projecte que ...

Processos de presa de decisions en els acolliments d’urgència i diagnòstic: com millorar-los [Informe] 

Sitjes-Figueras, Rosa; Montserrat Boada, Carme; Soler Masó, Pere; Llosada Gistau, Joan (2023-12)

Els acolliments d'urgència i diagnòstic són una mesura protectora adreçada a infants que estan en risc imminent de desprotecció i/o desemparament i cal fer un estudi de la seva situació i de la seva família d'origen. Les ...

Informe de resultats: anàlisi de les respostes de joves als qüestionaris [Projecte Infants, Joves i Comunitats resilients] 

Planas Lladó, Anna; Montserrat Boada, Carme; Trull-Oliva, Carme; Puyalto, Carol; Martí, Carolina; Crous Parcerisas, Gemma; Fullana Noell, Judit; Gallart Mir, Judit; Corbella Molina, Laura; Pallisera, Maria; Vilà Suñé, Montserrat (2022-11-04)

Projecte de recerca “Infants, joves i comunitats resilients: identificació i anàlisi de pràctiques socials i educatives des d’una perspectiva multidimensional i interseccional per a fer front a la pandèmia”, guanyador en ...

Más