Llibres/capítols de llibre Departament de Pedagogia

Universitat de Girona Facultat de Lletres

La Universitat de Girona és una institució pública que cerca l’excel·lència en la docència i en la recerca, i que participa en el progrés i el desenvolupament de la societat, mitjançant la creació, transmissió, difusió i crítica de la ciència, la tècnica, les humanitats, les ciències socials i les arts.La Universitat de Girona està arrelada al país i a la cultura catalana i és un dels principals motors econòmics i culturals del seu entorn. Al mateix temps, expressa la vocació d’universalitat i d’obertura a totes les tradicions, avenços i cultures.La Universitat té la seva seu a la ciutat de Girona i s’integra en el sistema d’universitats públiques catalanes.


Si sou autor/a d’algun document elaborat en l’àmbit de la Universitat de Girona i voleu publicar-lo a RECERCAT, contacteu amb recercat@udg.edu.

Enviaments recents

La mentoria en el camp de les minories ètniques: avaluació del Projecte Rossinyol i presentació d’indicadors susceptibles de ser generalitzats 

Feu, Jordi; Besalú, Xavier; Planas Lladó, Anna; Prieto, Òscar (2013-04)

Theoretical reflections on mentoring are generally based on a very “social” concept of the educational process. It is understood that the educational dimension is inseparable from mentoring and is committed to being ...

El papel de los y las profesionales de juventud en la promoción del empoderamiento juvenil desde la comunidad 

Trull-Oliva, Carme; Janer Hidalgo, Ángela (2024-11)

Congreso Internacional de Pedagogía Social (2024 : Universidad del Norte, Colombia)

En tu árbol o en el mío: una aproximación etnográfica a la práctica del sexo anónimo entre hombres 

Langarita Adiego, José Antonio (2015)

En este libro se analizan las relaciones de sexo anónimo entre hombres en espacios públicos. Al margen de los discursos sancionadores, las predicciones apocalípticas y el llamamiento al nuevo orden cívico, se pretende ...

El lleure educatiu d'estiu a la ciutat de Barcelona: guia de suport i orientacions pedagògiques 

Iglesias Vidal, Edgar; Soler Masó, Pere; Espona, Berta (2020-06)

El que teniu a les mans és una guia d’orientacions per facilitar el treball als equips educatius que han d’assumir la planificació, l’execució i avaluació de les activitats de lleure per a aquest proper estiu per part ...

La co-construcción de conocimiento en la pedagogía y la educación social: aportaciones de tres experiencias 

Soler Masó, Pere; Planas Lladó, Anna; Casademont Falguera, Xavier; Serra i Salamé, Carles (2022)

Comunicació presentada al Congreso internacional SIPS 2021 o XXXIII Seminario lnteruniversitario de Pedagogía Social Educación Ambiental y Cultura de la Sostenibilidad: construyendo la transición ecológica, celebrat els ...

Guia per a la prevenció, detecció i acompanyament d'adolescents i joves en situacions de soledat: document de síntesi 

Soler Masó, Pere; Iglesias Vidal, Edgar; Espona, Berta (2021-09)

The Guide for the prevention, detection and monitoring of adolescents and young people in situations of loneliness is a resource aimed at all professionals working with adolescents and young people which can serve as a ...

Reflexiones finales del Congreso Internacional – XXIX Seminario Interuniversitario de Pedagogía Social. Pedagogía Social, Juventud y Transformaciones Sociales 

Soler Masó, Pere; Pascual, Belén; Juanas, Ángel de; Novella Cámara, Ana M.; Llena Berñe, Asun (2016-09)

Este pequeño documento pretende recopilar algunas ideas e impresiones que se pusieron de relieve a lo largo de los tres días de intenso trabajo durante el Congreso Internacional – XXIX Seminario Interuniversitario de ...

La publicación de experièncias de Aprendizaje y Servicio en universidades españolas 

Guiu, Eulàlia; Bellera Solà, Jaume; Bofill Ródenas, Anna M.; Soler Masó, Pere; Heras Colàs, Raquel; Masgrau Juanola, Mariona; Albertín Carbó, Pilar (2017)

Comunicació presentada a: 'VI Congreso Nacional y I Internacional de Aprendizaje Servicio Universitario (ApS-U6)', celebrat a la Universidad de Granada- Facultad de Ciencias de la Educación, del 28 al 29 abril de 2015

Chapter 15: Migration and Youth Empowerment: The Migration Experience of Young Latin Americans to Catalonia 

Páez de la Torre, Sonia; Soler Masó, Pere (2022-05-02)

The hypothesis of this chapter is that migration during youth can be thought of as an empowerment process in itself, given that it is an opportunity for individuals to enhance their capabilities and self-confidence and ...

Diversitat sexual i de gènere a Girona: una aproximació a la situació de les persones LGTB a la ciutat 

Langarita Adiego, José Antonio; Albertín Carbó, Pilar; Dorado Caballero, Antonia; Sadurní Balcells, Núria (2018)

En aquest dossier es presenten breument els principals resultats de la recerca sobre la situació de les persones lesbianes, gais, trans* i bisexuals (LGTB) a la ciutat de Girona. Aquesta recerca es va portar a terme en el ...

Els casals d'estiu: una oportunitat 360. Guia per a la implementació municipal 

Soler Masó, Pere; Iglesias Vidal, Edgar; Turón Pèlach, Narcís; Casas, Cristina (2022-01)

Educació 360: educació a temps complet

When the Gay Village Is Somewhere Else: Reflections on LGBTQ+ Public Policies in Catalan Rural Areas 

Langarita Adiego, José Antonio; Mas Grau, Jordi; Albertín Carbó, Pilar (info:eu-re)

Although the analysis of gender diversity in rural settings has almost two decades of research, it is still very emerging compared to the extensive literature on LGBT people in big cities. Furthermore, when focusing our ...

Obrim les portes: una guia per a professionals de la salut 

Rodzinka, Marcin; Pawlęga, Michał (2020)

Autoria: Marcin Rodzinka i Michał Pawlęga (Lambda Warsawa); Adaptació: Núria Sadurní, Nagore García, Jose Antonio Langarita i Pilar Albertín; Revisió continguts: Teo Pardo i Laura Vila Kremer; Disseny: Maja Kędra i Maquetació: ...

El reto educativo del empoderamiento juvenil 

Soler Masó, Pere; Trull-Oliva, Carme; Rodrigo Moriche, María Pilar; Corbella Molina, Laura (2019-10)

Este capítulo parte de la investigación realizada a través del proyecto «HEBE»1 sobre el empoderamiento juvenil. Nos proponemos aportar algunos marcos de referencia, datos y propuestas que inviten a reflexionar sobre ...

Análisis de indicadores y evidencias de empoderamiento juvenil en proyectos socioeducativos 

Sala Torrent, Mireia; Planas Lladó, Anna; Soler Masó, Pere; Gómez Pérez, Cayetano (2022)

Analysis of indicators and evidence of youth empowerment in socio-educational projects

Trabajar con víctimas de delitos de odio anti-LGTB: manual práctico 

Jurčić, Marko; Langarita Adiego, José Antonio; Vallvé, Xavier; Sadurní Balcells, Núria (2018)

El proyecto “Come Forward: Empowering and Supporting Victims of Anti-LGBT Hate Crimes” está financiado por el Programa de Derechos, Igualdad y Ciudadanía (2014–2020) de la Unión Europea (JUST/2015/RACC/AG/VICT/8957)

Model for analysing resilient practices within a community: resilient children, youth and communities 

Montserrat Boada, Carme; Soler Masó, Pere; Planas Lladó, Anna; Iglesias Vidal, Edgar; Crous Parcerisas, Gemma; Llosada Gistau, Joan; Monseny Martínez, Myrte; Trull-Oliva, Carme; Gallart Mir, Judit; Esteban Guitart, Moisès; Martí, Carolina; Pallisera, Maria; Fullana Noell, Judit; Vilà Suñé, Montserrat; Puyalto, Carol; Diaz Garolera, Gemma; Valls Gabernet, María Josep; Casademont Falguera, Xavier; Langarita Adiego, José Antonio; Úcar, Xavier; Corbella Molina, Laura (2022-11)

Practical guide for the analysis of resilient practices based on theoretical approaches and research findings. The starting point has been the research project “Resilient children, youth and communities: identifying and ...

Model d'anàlisi de pràctiques resilients en el si d'una comunitat: infants, joves i comunitats resilients 

Montserrat Boada, Carme; Soler Masó, Pere; Planas Lladó, Anna; Iglesias Vidal, Edgar; Crous Parcerisas, Gemma; Llosada Gistau, Joan; Monseny Martínez, Myrte; Trull-Oliva, Carme; Gallart Mir, Judit; Esteban Guitart, Moisès; Martí, Carolina; Pallisera, Maria; Fullana Noell, Judit; Vilà Suñé, Montserrat; Puyalto, Carol; Diaz Garolera, Gemma; Valls Gabernet, María Josep; Casademont Falguera, Xavier; Langarita Adiego, José Antonio; Úcar, Xavier; Corbella Molina, Laura (2022-11)

Proposta elaborada per: Liberi, Grup de recerca en Infància, Joventut i Comunitat (UdG): Carme Montserrat, Pere Soler, Anna Planas, Edgar Iglesias, Gemma Crous, Joan Llosada, Myrte Monseny, Carme Trull, i Judit Gallart; ...

Modelo de análisis de prácticas resilientes en el seno de una comunidad: niños, niñas, jóvenes y comunidades resilientes 

Montserrat Boada, Carme; Soler Masó, Pere; Planas Lladó, Anna; Iglesias Vidal, Edgar; Crous Parcerisas, Gemma; Llosada Gistau, Joan; Monseny Martínez, Myrte; Trull-Oliva, Carme; Gallart Mir, Judit; Esteban Guitart, Moisès; Martí, Carolina; Pallisera, Maria; Fullana Noell, Judit; Vilà Suñé, Montserrat; Puyalto, Carol; Diaz Garolera, Gemma; Valls Gabernet, María Josep; Casademont Falguera, Xavier; Langarita Adiego, José Antonio; Úcar, Xavier; Corbella Molina, Laura (2022-11)

Proposta elaborada per: Liberi, Grup de recerca en Infància, Joventut i Comunitat (UdG): Carme Montserrat, Pere Soler, Anna Planas, Edgar Iglesias, Gemma Crous, Joan Llosada, Myrte Monseny, Carme Trull, i Judit Gallart; ...