Podeu consultar la versió en castellà a: http://hdl.handle.net/2445/130663
Les famílies juguen un paper positiu en l’educació escolar dels seus fills quan comprenen la importància que té aquesta activitat per al seu desenvolupament present i futur, i s’impliquen en aquest procés motivant-los, generant a casa un ambient adequat per fomentar els hàbits d’estudi i mantenint una relació de col·laboració amb els docents, així com participant en activitats de l‘escola. Tot el que precedeix es tradueix en dues tasques clau: acompanyament i suport des de la família en tot allò que tingui relació amb l’educació escolar dels fills. No ens referim literalment a fer les tasques escolars, sinó a mantenir una actitud d’interès i compromís envers l’educació dels menors, a incorporar l’educació escolar com un valor de la vida familiar i, amb els mitjans de què es disposen, a fomentar els hàbits de lectura i establir a la llar les condicions per establir rutines que afavoreixin el seguiment de les activitats escolars. En aquest sentit, cobren una especial rellevància les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), i la regulació del seu ús perquè nens i pares puguin gaudir dels seus beneficis i ser aliats en l’educació escolar i social.
Catalan
Pares i fills; Educació familiar; Infants; Parent and child; Domestic education; Children
Caixa de Barcelona. Obra Social
Reproducció del document publicat a: https://obrasociallacaixa.org/ca/pobreza-accion-social/pobreza/pobreza-infantil/publicaciones
CaixaProinfància
(c) Obra Social ”la Caixa”, 2016