dc.contributor.author
Bozu, Zoia
dc.contributor.author
Arànega, Susanna, 1958-
dc.date.issued
2020-06-05T11:57:00Z
dc.date.issued
2020-06-05T11:57:00Z
dc.identifier
https://hdl.handle.net/2445/164480
dc.description.abstract
Podeu consultar el llibre complet a: http://hdl.handle.net/2445/164497
dc.description.abstract
Aquest treball forma part d’una recerca àmplia que pretén estudiar les percepcions dels
futurs docents, i els seus formadors, sobre els coneixements que els estudiants estan construint
durant la seva formació en el grau de mestre d’educació primària, i la contribució
d’aquests coneixements a un exercici competent de l’ensenyament. El focus de la proposta
que aquí presentem estarà centrat únicament a assenyalar i analitzar algunes de les propostes
de millora i innovació en la formació dels futurs i de les futures mestres d’educació
primària de la Universitat de Barcelona suggerides pels formadors entrevistats. El treball
s’articula metodològicament com un estudi de casos múltiple i utilitza l’entrevista en profunditat
com a principal instrument de recollida de dades. Concretament, es van fer entrevistes
a una mostra formada per disset formadors de formadors (professors d’universitat i
tutors de pràcticum). Després d’un procés d’anàlisi de dades exhaustiu amb una codificació
deductivo-inductiva, els resultats posen de manifest que el pla de formació actual dels
futurs mestres i de les mestres presenta algunes característiques que són susceptibles de
millora. Així doncs, aquests suggeriments s’agruparien en tres nivells d’implementació: estructura,
organització i nova proposta curricular del pla d’estudis actual; noves polítiques
institucionals i la millora del procés d’ensenyament-aprenentatge universitari a les aules
de classes.
dc.format
application/pdf
dc.format
application/pdf
dc.publisher
Institut de Recerca en Educació (IRE.UB)
dc.relation
Capítol 3 del llibre: Lleixà, T.; Gros, B.; Mauri, T.; Medina, J.L (cords.). 2018. Educació 2018-2020. Reptes, tendències i compromisos. Barcelona: IRE-UB. ISBN: 978-84-09-02934-1. pp. 19-25.
dc.relation
http://hdl.handle.net/2445/164497
dc.rights
cc by-nc-sa (c) Institut de Recerca en Educació (IRE-UB), 2018
dc.rights
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source
Llibres / Capítols de llibre (Institut de Recerca en Educació (IRE.UB))
dc.subject
Educació superior
dc.subject
Innovacions educatives
dc.subject
Formació del professorat
dc.subject
Higher education
dc.subject
Educational innovations
dc.subject
Teacher training
dc.title
Cap a on va la formació inicial dels mestres i de les mestres?: Propostes de millora des de la perspectiva dels formadors de formadors
dc.type
info:eu-repo/semantics/bookPart
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion