Podeu consultar el llibre complet a: http://hdl.handle.net/2445/164497
L’article aborda la qüestió de les estratègies que utilitza el docent per aconseguir que l’aula universitària sigui un context comunicatiu i discursiu. En el text, s’hi argumenta que, en la formació inicial de mestres, cal promoure la reflexió sobre la importància de dotar-se d’instruments d’anàlisi i de pràctica docent en relació amb l’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua oral. Es descriuen dos estudis els resultats dels quals indiquen que els professors incorporen a les seves classes elements de la metodologia conversacional que possibiliten als estudiants la presa de consciència sobre les seves competències comunicatives per participar activament, gestionant adequadament la conversa i argumentant les seves opinions i afirmacions. S’exposen alguns compromisos que la universitat podria assumir per contribuir a la millora de la competència oral dels estudiants.
Catalan
Educació superior; Innovacions educatives; Formació del professorat; Higher education; Educational innovations; Teacher training
Institut de Recerca en Educació (IRE.UB)
Capítol 6 del llibre: Lleixà, T.; Gros, B.; Mauri, T.; Medina, J.L (cords.). 2018. Educació 2018-2020. Reptes, tendències i compromisos. Barcelona: IRE-UB. ISBN: 978-84-09-02934-1. pp. 39-43.
http://hdl.handle.net/2445/164497
cc by-nc-sa (c) Institut de Recerca en Educació (IRE-UB), 2018
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/