dc.contributor.author
Palou, Juli, 1954-
dc.contributor.author
Fons, Montserrat
dc.date.issued
2020-06-06T17:58:46Z
dc.date.issued
2020-06-06T17:58:46Z
dc.identifier
https://hdl.handle.net/2445/164617
dc.description.abstract
Podeu consultar el llibre complet a: http://hdl.handle.net/2445/164579
dc.description.abstract
[cat] Les relacions entre llenguatge i pensament són la base d’aquest projecte d’innovació i recerca.
L’objectiu és introduir els alumnes de la doble titulació de mestre al coneixement i ús del discurs que
promou el desenvolupament de les habilitats cognitives superiors i que fa possible un aprenentatge
integrat de les diferents disciplines. A través de la interrelació entre coneixement, pràctica i reflexió
s’incideix en l’aprenentatge d’estratègies interactives i en el desenvolupament de competències
lingüístiques que fomentin un rol cognitiu alt entre els aprenents. El dispositiu dissenyat implica la
col·laboració entre estudiants de mestre, professors de la Facultat d’Educació de la UB i mestres
d’infantil i primària. Amb el propòsit indicat, s’aplica una metodologia centrada en l’obtenció de dades
a partir de textos multimodals i espais d’interacció verbal i de reflexió. L’impacte de la recerca està
directament relacionat amb la construcció d’eines de millora de la pràctica professional del mestre.
dc.description.abstract
[eng] The classroom discourse for the development of the higher order cognitive skills in the teachers
training. The relationships between language and thought are the basis of this project. The main aim
is to improve the knowledge and skills of the higher order cognitive skills in the teachers’ training. The
relationships between language and thought are the basis of this project. The main aim is to improve
the knowledge and skills of higher order cognitive skills in the teachers’ training that makes possible
the integrated learning of different disciplines. By means of the interrelation between knowledge,
praxis and reflection, the emphasis is stressed in the apprenticeship of both interactive strategies,
and the development of linguistic strategies which improve a high cognitive role among learners.
The designed mechanism is based on the cooperation between education students, lectures, the
School of Education, and kindergarten and primary teachers. Following these goals, a methodology
is applied, hinged on the data elicitation from multimodal texts and spaces of both verbal and reflexive
interaction. The impact of this research contributes to the construction of tools improving the teachers’
professional praxis.
dc.format
application/pdf
dc.publisher
Institut de Recerca en Educació (IRE.UB)
dc.relation
Capítol del llibre: Lindín, C., Esteban, M. B., Bergmann, J. C. F., Castells, N., & Rivera-Vargas, P. (Ed.) (2020). Llibre d’actes de la I Conferència Internacional de Recerca en Educació. Educació 2019: reptes, tendències i compromisos (4 i 5 de novembre de 2019, Universitat de Barcelona). Institut de Recerca en Educació (IRE-UB) Universitat de Barcelona. [ISBN: 978-84-17934-76-7]. pp 20-27.
dc.relation
http://hdl.handle.net/2445/164579
dc.rights
cc by-nc-sa (c) Institut de Recerca en Educació (IRE-UB), 2020
dc.rights
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source
Llibres / Capítols de llibre (Institut de Recerca en Educació (IRE.UB))
dc.subject
Formació del professorat
dc.subject
Teacher training
dc.title
El discurs a l’aula per al desenvolupment de les habilitats cognitives d’ordre superior a la formació inicial dels mestres
dc.type
info:eu-repo/semantics/bookPart
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion