Cap a una escola secundària inclusiva: sabers i experiències de joves en situació d’exclusió

Autor/a

Hernández i Hernández, Fernando

Altres autors/es

Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca

Universitat de Barcelona

Data de publicació

2009-03-16T17:20:16Z



Resum

Aquest projecte revisa la narrativa al voltant del fracàs escolar a partir del desenvolupament de deu històries de joves – set nois i tres noies- de Catalunya en situació d’exclusió escolar. Dins d’aquesta marc la recerca s’ha articulat a partir de tres eixos: (1) La realització d’un mapa dels estudis realitzats a Catalunya entorn al anomenat fracàs escolar, amb la finalitat de situar i contextualitzar les seves narratives dominants. (2) La recerca entorn a les històries biogràfiques d’un grup de joves per explorar alternatives a l’actual crisi internacional de l’escola secundària que es reflecteix, entre d’altres fenòmens, en els elevats índexs d’abandonament d’aquesta etapa educativa per part dels estudiants. (3) La recerca conclou amb una sèrie de consideracions que pretenen contribuir a una narrativa a favor d’una escola inclusiva per a l’educació secundària que tingui en compte les experiències i sabers d’aquests joves que, per diferents raons, no finalitzen la seva educació bàsica.

Tipus de document

Informe

Llengua

Català

Matèries CDU

37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure

Paraules clau

Fracàs escolar -- Educació secundària obligatòria

Pàgines

103 p.

640910 bytes

Col·lecció

Els ajuts de l'AGAUR; 2006ARIE10044

Documents

Fernando Hernández.pdf

625.8Kb

 

Drets

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)