Cap a una escola secundària inclusiva: sabers i experiències de joves en situació d’exclusió

Autor/a

Hernández i Hernández, Fernando

Otros/as autores/as

Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca

Universitat de Barcelona

Fecha de publicación

2009-03-16T17:20:16Z



Resumen

Aquest projecte revisa la narrativa al voltant del fracàs escolar a partir del desenvolupament de deu històries de joves – set nois i tres noies- de Catalunya en situació d’exclusió escolar. Dins d’aquesta marc la recerca s’ha articulat a partir de tres eixos: (1) La realització d’un mapa dels estudis realitzats a Catalunya entorn al anomenat fracàs escolar, amb la finalitat de situar i contextualitzar les seves narratives dominants. (2) La recerca entorn a les històries biogràfiques d’un grup de joves per explorar alternatives a l’actual crisi internacional de l’escola secundària que es reflecteix, entre d’altres fenòmens, en els elevats índexs d’abandonament d’aquesta etapa educativa per part dels estudiants. (3) La recerca conclou amb una sèrie de consideracions que pretenen contribuir a una narrativa a favor d’una escola inclusiva per a l’educació secundària que tingui en compte les experiències i sabers d’aquests joves que, per diferents raons, no finalitzen la seva educació bàsica.

Tipo de documento

Informe

Lengua

Catalán

Materias CDU

37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre

Palabras clave

Fracàs escolar -- Educació secundària obligatòria

Páginas

103 p.

640910 bytes

Colección

Els ajuts de l'AGAUR; 2006ARIE10044

Documentos

Fernando Hernández.pdf

625.8Kb

 

Derechos

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)