A Folk Theorem for Games when Frequent Monitoring Decreases Noise

Autor/a

Osório Costa, Antonio Miguel

Altres autors/es

Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Economia

Universitat Rovira i Virgili. Centre de Recerca en Economia Industrial i Economia Pública

Data de publicació

2011



Resum

This paper studies frequent monitoring in an infinitely repeated game with imperfect public information and discounting, where players observe the state of a continuous time Brownian process at moments in time of length _. It shows that a limit folk theorem can be achieved with imperfect public monitoring when players monitor each other at the highest frequency, i.e., _. The approach assumes that the expected joint output depends exclusively on the action profile simultaneously and privately decided by the players at the beginning of each period of the game, but not on _. The strong decreasing effect on the expected immediate gains from deviation when the interval between actions shrinks, and the associated increase precision of the public signals, make the result possible in the limit. JEL: C72/73, D82, L20. KEYWORDS: Repeated Games, Frequent Monitoring, Public Monitoring, Brownian Motion.

Tipus de document

Document de treball

Llengua

Anglès

Matèries CDU

33 - Economia; 65 - Gestió i organització. Administració i direcció d'empreses. Publicitat. Relacions públiques. Mitjans de comunicació de masses

Paraules clau

Teoria de jocs

Pàgines

30 p.

Publicat per

Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Economia

Col·lecció

Documents de treball del Departament d'Economia; 2011-30

Documents

201130.pdf

577.4Kb

 

Drets

L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)