Decomposing the Tourist’s Satisfaction Gap: The Role of Expectations and Cognitions

Autor/a

Díaz Serrano, Lluís

Altres autors/es

Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Economia

Universitat Rovira i Virgili. Centre de Recerca en Economia Industrial i Economia Pública

Data de publicació

2012



Resum

In this paper we present an empirical methodology that allows the tourist’s satisfaction gap between two destinations to be decomposed into two components. One explains the role of differences in observed characteristics of the tourists and the stay (endowments). The other captures the share of the gap due to differences in the utility that tourists derive from those characteristics (cognitive). To illustrate the use of this method, we employ data coming from a sample of tourists visiting two touristic enclaves in Tarragona (Spain). Our results indicate that the cognitive component explains most of the satisfaction gap. Keywords: Satisfaction, expectations, cognition, touristic destination

Tipus de document

Document de treball

Llengua

Anglès

Matèries CDU

338 - Situació econòmica. Política econòmica. Gestió, control i planificació de l'economia. Producció. Serveis. Turisme. Preus

Paraules clau

Turistes; Consumidors -- Satisfacció; Destinacions turístiques

Pàgines

37 p.

Publicat per

Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Economia

Col·lecció

Documents de treball del Departament d'Economia; 2012-10

Documents

201210.pdf

274.2Kb

 

Drets

L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)