Decomposing the Tourist’s Satisfaction Gap: The Role of Expectations and Cognitions

Autor/a

Díaz Serrano, Lluís

Otros/as autores/as

Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Economia

Universitat Rovira i Virgili. Centre de Recerca en Economia Industrial i Economia Pública

Fecha de publicación

2012



Resumen

In this paper we present an empirical methodology that allows the tourist’s satisfaction gap between two destinations to be decomposed into two components. One explains the role of differences in observed characteristics of the tourists and the stay (endowments). The other captures the share of the gap due to differences in the utility that tourists derive from those characteristics (cognitive). To illustrate the use of this method, we employ data coming from a sample of tourists visiting two touristic enclaves in Tarragona (Spain). Our results indicate that the cognitive component explains most of the satisfaction gap. Keywords: Satisfaction, expectations, cognition, touristic destination

Tipo de documento

Documento de trabajo

Lengua

Inglés

Materias CDU

338 - Situación económica. Política económica. Gestión, control y planificación de la economía. Producción. Servicios. Turismo. Precios

Palabras clave

Turistes; Consumidors -- Satisfacció; Destinacions turístiques

Páginas

37 p.

Publicado por

Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Economia

Colección

Documents de treball del Departament d'Economia; 2012-10

Documentos

201210.pdf

274.2Kb

 

Derechos

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