Forma Conventus Tarraconensis I: Baetulo-Blanda. La primera carta arqueològica de la Península Ibèrica

Autor/a

Prevosti, Marta

Fecha de publicación

2013



Resumen

Josep de Calasanç Serra i Ràfols va dedicar una part molt important de la seva vida professional a la topografia arqueològica, als arxius del Servei d’Investigacions Arqueològiques de l’Institut d’Estudis Catalans i a fer el seguiment de la descoberta i l’evolució dels jaciments arqueològics del país. En consonància amb aquesta labor, el 1928 va publicar la primera carta arqueològica de la península Ibèrica, una de les primeres corresponents al programa Forma Orbis Romani, de la Unió Acadèmica Internacional. Després de la Guerra Civil, proposem que fou el principal redactor de la Carta Arqueológica de España. Barcelona, que representa la tercera carta arqueològica publicada a la península Ibèrica.


Josep de Calasanç Serra i Ràfols dedicated a large part of his professional life to archaeological topography at the archives of the Archaeological Research Unit of the Institute for Catalan Studies and to monitoring the discovery and development of archaeological sites in Catalonia. In line with this work, in 1928 he was the author of the fi rst archaeological map published on the Iberian Peninsula, one of the fi rst corresponding to the Forma Orbis Romani programme of the International Academic Union. After the Spanish Civil War, we suggest that he was the main author behind the Carta Arqueológica de España.

Tipo de documento

Artículo
Artículo

Lengua

Catalán

Materias CDU

90 - Arqueología. Prehistoria

Palabras clave

Serra-Ràfols, Josep de C. (Josep de Calassanç), 1902-1971; Topografia -- Espanya; Espanya -- Aixecaments topogràfics

Páginas

18 p.

Documentos

icac_art_1014.pdf

107.3Kb

 

Derechos

L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)