Lobbying of Firms by Voters

Autor/a

Dahm, Matthias

Dur, Robert

Glazerz, Amihai

Otros/as autores/as

Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Economia

Fecha de publicación

2009



Resumen

A firm may induce voters or elected politicians to support a policy it favors by suggesting that it is more likely to invest in a district whose voters or representatives support the policy. In equilibrium, no one vote may be decisive, and the policy may gain strong support though the majority of districts suffer from adoption of the program. When votes reveal information about the district, the firm's implicit promise or threat can be credible.

Tipo de documento

Documento de trabajo

Lengua

Inglés

Materias CDU

32 - Política

Palabras clave

Vot -- Investigació; Política pública; Grups de pressió; Política -- Aspectes socials; Empreses -- Aspectes polítics

Páginas

29

400603 bytes

Colección

Documents de treball del Departament d'Economia; 2009-22

Documentos

DT. 2009 - 22 electr.pdf

391.2Kb

 

Derechos

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i el departament i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)