Cap a una educació distribuïda i interconnectada. Algunes implicacions per a la formació dels docents

Author

Coll, César, 1950-

Mauri, Teresa

Colomina, Rosa

Engel Rocamora, Anna

Oller, Judith

Onrubia Goñi, Javier

Rochera Villach, Ma. José

Publication date

2020-06-05T12:05:33Z

2020-06-05T12:05:33Z

2018

Abstract

Podeu consultar el llibre complet a: http://hdl.handle.net/2445/164497


El nou escenari que configura la societat de la informació i del coneixement amb TIC provoca canvis que comporten remodelar l’educació escolar identificant-la, no com el context formatiu únic, sinó com un context més entre els diversos que configuren l’educació actual distribuïda i interconnectada. Aquest nou model educatiu es basa, per una banda, en reconèixer les trajectòries personals d’aprenentatge, atorgant valor formatiu i interconnectant a les experiències d’aprenentatge que tenen lloc en contextos diversos i, per altra banda, en la personalització de l’aprenentatge, tot donant continuïtat a aquestes experiències personals i prioritat a les que tenen valor i sentit personal per a cadascun dels aprenents. En aquest context cal revisar la formació de mestres per promoure les competències professionals necessàries, en concret les pròpies de reflexionar sobre les situacions de la pràctica i col·laborar amb d’altres per interrelacionar i donar continuïtat a les experiències d’aprenentatge diverses dels nens i de les nenes.

Document Type

Chapter or part of a book
Published version

Language

Catalan

Subjects and keywords

Educació superior; Innovacions educatives; Formació del professorat; Higher education; Educational innovations; Teacher training

Publisher

Institut de Recerca en Educació (IRE.UB)

Related items

Capítol 4 del llibre: Lleixà, T.; Gros, B.; Mauri, T.; Medina, J.L (cords.). 2018. Educació 2018-2020. Reptes, tendències i compromisos. Barcelona: IRE-UB. ISBN: 978-84-09-02934-1. pp. 27-31.

http://hdl.handle.net/2445/164497

Rights

cc by-nc-sa (c) Institut de Recerca en Educació (IRE-UB), 2018

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/

This item appears in the following Collection(s)