El codisseny com a metodologia d’investigació i innovació educativa: el potencial de la participació

Autor/a

Ayuste, Ana

Escofet Roig, Anna

Gros Salvat, Begoña

Payá Sánchez, Montserrat

Rubio i Serrano, Laura

Fecha de publicación

2020-06-05T11:39:51Z

2020-06-05T11:39:51Z

2018

Resumen

Podeu consultar el llibre complet a: http://hdl.handle.net/2445/164497


El codisseny basa la investigació i la innovació en el desenvolupament de processos col·laboratius entre els agents implicats (Rowland, 2008). D’aquí que la seva característica principal és el desenvolupament de múltiples interaccions col·laboratives amb el propòsit d’avaluar, innovar i de millorar els processos d’ensenyament i aprenentatge (Anderson i Shattuck, 2012). D’altra banda, com planteja Murcott (2007), l’ús del codisseny és un bon mètode per aconseguir la implicació dels beneficiaris atorgant-los una posició d’influència i de poder. En aquest sentit, la metodologia obeeix a la possibilitat d’integrar mirades i estratègies participatives orientades a reconèixer la veu dels subjectes implicats i a comprometre’ls amb la millora del seu propi aprenentatge i la de la seva realitat. Des d’aquesta perspectiva, la participació activa dels agents implicats es requereix en tot el procés, des de la planificació inicial fins al moment de la implementació, per assegurar que el disseny final respon realment a les seves necessitats i als seus interessos. Com qualsevol procés col·laboratiu, és important tenir en compte que no hi ha una única resposta, atès que es tracta d’un procés creatiu que pot generar múltiples i diverses propostes.

Tipo de documento

Capítulo o parte de libro
Versión publicada

Lengua

Catalán

Materias y palabras clave

Educació superior; Innovacions educatives; Aprenentatge servei; Higher education; Educational innovations; Service learning

Publicado por

Institut de Recerca en Educació (IRE.UB)

Documentos relacionados

Capítol 1 del llibre: Lleixà, T.; Gros, B.; Mauri, T.; Medina, J.L (cords.). 2018. Educació 2018-2020. Reptes, tendències i compromisos. Barcelona: IRE-UB. ISBN: 978-84-09-02934-1. pp. 7-12.

http://hdl.handle.net/2445/164497

Derechos

cc by-nc-sa (c) Institut de Recerca en Educació (IRE-UB), 2018

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)