Improving future occupational health practitioners’ competences for the management of techno-stress and excellence

Autor/a

Czakert, Jan Philipp

Armadans Tremolosa, Immaculada

Pfaffinger, Katharina Felizitas

Berger, Rita, 1959-

Data de publicació

2020-06-09T08:01:04Z

2020-06-09T08:01:04Z

2020

Resum

Podeu consultar el llibre complet a: http://hdl.handle.net/2445/164579


In times of steadily increasing numbers of burnout in European workplaces, we propose in the frame of the IMPRESS project (Project reference: 588315-EPP-1-2017-1-ES-EPPKA2-KA) a common assessment and intervention program for HEI students in occupational psychology focusing on excellent stress management. The program is based on results of an online survey that found similar work-related stress factors in the four participating countries. Following a scientist-practitioner model, HEIs as well as practitioners of these countries developed a training offering assessment, intervention and excellence-related competences for stress-management using online tools. A first pilot was carried out in the Bachelor of Psychology, subject Organizational Behavior (UB) with 18 bachelor and 10 Master students using an online assessment tool, seminars and case studies. Evaluation of the competences acquired, and the seminars and case studies showed satisfactory results.

Tipus de document

Capítol o part de llibre
Versió publicada

Llengua

Anglès

Matèries i paraules clau

Estrès (Psicologia); Intervenció educativa; Stress (Psychology); Educational intervention

Publicat per

Institut de Recerca en Educació (IRE.UB)

Documents relacionats

Capítol del llibre: Lindín, C., Esteban, M. B., Bergmann, J. C. F., Castells, N., & Rivera-Vargas, P. (Ed.) (2020). Llibre d’actes de la I Conferència Internacional de Recerca en Educació. Educació 2019: reptes, tendències i compromisos (4 i 5 de novembre de 2019, Universitat de Barcelona). Institut de Recerca en Educació (IRE-UB) Universitat de Barcelona. [ISBN: 978-84-17934-76-7]. pp 832-834.

http://hdl.handle.net/2445/164579

Drets

cc by-nc-sa (c) Institut de Recerca en Educació (IRE-UB), 2020

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)