Mostrando ítems 1-20 de 64
Bartolomé, Antonio R. (Antonio Ramón), 1952- (2012-07-02)
M'han sol-licitat una breu presentació del treball que realitzem al grup 1 més 0, que jo coordino. Tractaré de resumir-ne les línies d'investigació en la brevetat de l'espai que m'han destinat. Com que el treball que es ...
Barrientos Piñeiro, Claudio A.; Curaqueo Alvear, Rayen; Cano García, Elena (2017-05-08)
El artículo aporta información relevante acerca del estudio realizado en la asignatura "Formación y Evaluación Docente y de Aprendizajes" del máster de Investigación en Didáctica, Formación y Evaluación Educativa de la ...
Bartolomé, Antonio R. (Antonio Ramón), 1952-; Lindín, Carles (2020-06-09)
Blockchain es una nueva tecnología que está irrumpiendo con fuerza en muchos campos, y también en el sistema educativo. Pero no se trata de una tecnología específica con la que se puede esperar mejorar una situación ...
Ion, Georgeta; Silva García, Patricia; Cano García, Elena (2018-10-30)
Las universidades españolas están inmersas en la implementación del Espacio Europeo de Educación Superior. Este proceso implica el uso más efectivo de diseños y metodologías que favorezcan un aprendizaje más profundo, que ...
Álvarez Álvarez, Carmen; Puigdellívol, Ignasi (2017-07-24)
This article discusses the impact of interactive groups on primary school pupils' learning and teaching. The analysis's has focused in the satisfaction degree of the participants in this activity. Interactive groups is one ...
Petreñas Caballero, Cristina; Puigdellívol, Ignasi; Campdepadrós Cullell, Roger (2014-01-30)
Recent studies conducted in Europe using communicative methodology highlight that different ways of grouping students has a direct effect on their academic output. This article analyzes how said research methodology ...
Lindín, Carles; Pretto, Nelson de Luca, 1954-; Bartolomé, Antonio R. (Antonio Ramón), 1952- (2021-09-08)
Annex de l'article pendent de publicació: Comunicación digital como estrategia de resistencia en la escuela. El caso de aFFaC
Crescenzi Lanna, Lucrezia; Grané, Mariona (2019-02-11)
Children under 3 are enthusiastic users of mobile devices and have the ability to emulate a number of the gestures adults use on touch screens, according to the literature on Child-Computer Interaction (CCI). Nevertheless, ...
Sancho Salido, Jordi (2024-02-20)
The policies for social inclusion are an important part of the social policies for most of the countries. Normally, it represents welfare, employment, cultural or health policies. Those are big general policies. There is ...
Halbaut, Lyda; Pérez Lozano, Pilar; Giné, Núria; García Montoya, Encarna; Fernández Ferrer, Maite; Miró Juliá, Joe; Cano García, Elena (2017-03-16)
Projecte: I+D ref. EDU2012-32766
Rivera Vargas, Pablo; Lindín, Carles (2020-06-09)
Making universal access to education compatible with different paths of learning is one of the great challenges of the last century. Technology has provided solutions to access information, for communication and collaborative ...
Cano García, Elena (2012-06-29)
L'Espai Europeu d'Educació Superior planteja reptes ineludibles que caldrà abordar a mig i llarg termini en tant que impliquen un canvi cultural difícil d'incorporar sobtadament per bona part de la comunitat acadèmica. El ...
Lindín, Carles; Pretto, Nelson de Luca, 1954-; Bartolomé, Antonio R. (Antonio Ramón), 1952- (2022-03-29)
[spa] Se analiza las posibilidades de comunicación digital para la resistencia y transformación en el ámbito educativo, a partir del caso de aFFaC (Asociaciones Federadas de Familias de Alumnos/as de Cataluña) en Twitter. ...
Crescenzi Lanna, Lucrezia; Grané, Mariona (2016-02-03)
La proliferación de dispositivos móviles y su uso por parte de niños de todas las edades crea dudas acerca de su calidad y adecuación entre familias y educadores. Ante la falta de un sistema acordado u oficial de clasificación ...
Cano García, Elena; Martins Gironelli, Ludmila; Grané, Mariona (2024-10-22)
Este documento ha sido elaborado en el marco del proyecto de Prueba de Concepto PDC2022-133248-100 con el título: “Plataforma E-Learning Para La Autorregulación Del Aprendizaje”. Financiado por MCIN/AEI/10.13039/501100011033 ...
Sabando Rojas, Dorys Soledad; Puigdellívol, Ignasi; Torrado Fonseca, Mercè (2020-05-20)
This paper shows the results obtained from Doctoral Thesis titled: “Relationship between the inclusive center profile and academic performance of primary schools in Catalonia”, which was developed within of a Framework ...
Grané, Mariona; Sabando Rojas, Dorys Soledad; Suárez, Rafael (2022-10-11)
Informe de investigación en el marco del proyecto App2five.
Puigdellívol, Ignasi (2016-12-07)
The 1920s and 1930s in Barcelona, but also in other parts of Catalonia and Spain, were characterized by the great effervescence of an educational reform that has been extensively studied. Nonetheless, the influence of this ...
Suárez Gómez, Rafael; Crescenzi Lanna, Lucrezia; Grané, Mariona (2014-12-16)
Se presentan los resultados de una investigación sobre las concepciones y usos de dispositivos móviles de un grupo de estudiantes que trabajaron en un entorno de aprendizaje colaborativo como parte un proceso de e-learning. ...
Fernández Ferrer, Maite; Cano García, Elena (2017-12-20)
This article analyses a practice of formative peer-assessment based on an experience in university teaching innovation. From a review of the literature on feedback for self-regulation, the traits of formative assessment ...