Cap a on va la formació inicial dels mestres i de les mestres?: Propostes de millora des de la perspectiva dels formadors de formadors

Autor/a

Bozu, Zoia

Arànega, Susanna, 1958-

Data de publicació

2020-06-05T11:57:00Z

2020-06-05T11:57:00Z

2018

Resum

Podeu consultar el llibre complet a: http://hdl.handle.net/2445/164497


Aquest treball forma part d’una recerca àmplia que pretén estudiar les percepcions dels futurs docents, i els seus formadors, sobre els coneixements que els estudiants estan construint durant la seva formació en el grau de mestre d’educació primària, i la contribució d’aquests coneixements a un exercici competent de l’ensenyament. El focus de la proposta que aquí presentem estarà centrat únicament a assenyalar i analitzar algunes de les propostes de millora i innovació en la formació dels futurs i de les futures mestres d’educació primària de la Universitat de Barcelona suggerides pels formadors entrevistats. El treball s’articula metodològicament com un estudi de casos múltiple i utilitza l’entrevista en profunditat com a principal instrument de recollida de dades. Concretament, es van fer entrevistes a una mostra formada per disset formadors de formadors (professors d’universitat i tutors de pràcticum). Després d’un procés d’anàlisi de dades exhaustiu amb una codificació deductivo-inductiva, els resultats posen de manifest que el pla de formació actual dels futurs mestres i de les mestres presenta algunes característiques que són susceptibles de millora. Així doncs, aquests suggeriments s’agruparien en tres nivells d’implementació: estructura, organització i nova proposta curricular del pla d’estudis actual; noves polítiques institucionals i la millora del procés d’ensenyament-aprenentatge universitari a les aules de classes.

Tipus de document

Capítol o part de llibre
Versió publicada

Llengua

Català

Matèries i paraules clau

Educació superior; Innovacions educatives; Formació del professorat; Higher education; Educational innovations; Teacher training

Publicat per

Institut de Recerca en Educació (IRE.UB)

Documents relacionats

Capítol 3 del llibre: Lleixà, T.; Gros, B.; Mauri, T.; Medina, J.L (cords.). 2018. Educació 2018-2020. Reptes, tendències i compromisos. Barcelona: IRE-UB. ISBN: 978-84-09-02934-1. pp. 19-25.

http://hdl.handle.net/2445/164497

Drets

cc by-nc-sa (c) Institut de Recerca en Educació (IRE-UB), 2018

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)