La qüestió de la identitat a la formació universitària d’avui

Author

Esteban Bara, Francisco, 1975-

Martínez Martín, Miquel

Publication date

2020-06-05T12:13:22Z

2020-06-05T12:13:22Z

2018

Abstract

Podeu consultar el llibre complet a: http://hdl.handle.net/2445/164497


La formació universitària dels darrers anys ha estat plantejada, principalment, des del punt de vista científic, tècnic i professional. No està malament que sigui així, ja que aquest tipus de formació és pròpia de la institució universitària, n’és una de les tasques primordials. No obstant això, hi ha un altre tipus de formació que també és típicament universitària però que no rep les mateixes atencions. Ens referim a la formació humanística, cultural, ètica, etc., a una formació més personal que permet construir una identitat personal digna de ser valorada. El desenvolupament de la identitat universitària sembla ser un assumpte emergent en altres contextos, i val la pena aprofundir en les seves possibilitats, en els beneficis que professors, estudiants i comunitat social poden obtenir-ne.

Document Type

Chapter or part of a book
Published version

Language

Spanish

Subjects and keywords

Educació superior; Innovacions educatives; Ètica; Higher education; Educational innovations; Ethics

Publisher

Institut de Recerca en Educació (IRE.UB)

Related items

Capítol 5 del llibre: Lleixà, T.; Gros, B.; Mauri, T.; Medina, J.L (cords.). 2018. Educació 2018-2020. Reptes, tendències i compromisos. Barcelona: IRE-UB. ISBN: 978-84-09-02934-1. pp. 33-38

http://hdl.handle.net/2445/164497

Rights

cc by-nc-sa (c) Institut de Recerca en Educació (IRE-UB), 2018

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/

This item appears in the following Collection(s)