La qüestió de la identitat a la formació universitària d’avui

Autor/a

Esteban Bara, Francisco, 1975-

Martínez Martín, Miquel

Data de publicació

2020-06-05T12:13:22Z

2020-06-05T12:13:22Z

2018

Resum

Podeu consultar el llibre complet a: http://hdl.handle.net/2445/164497


La formació universitària dels darrers anys ha estat plantejada, principalment, des del punt de vista científic, tècnic i professional. No està malament que sigui així, ja que aquest tipus de formació és pròpia de la institució universitària, n’és una de les tasques primordials. No obstant això, hi ha un altre tipus de formació que també és típicament universitària però que no rep les mateixes atencions. Ens referim a la formació humanística, cultural, ètica, etc., a una formació més personal que permet construir una identitat personal digna de ser valorada. El desenvolupament de la identitat universitària sembla ser un assumpte emergent en altres contextos, i val la pena aprofundir en les seves possibilitats, en els beneficis que professors, estudiants i comunitat social poden obtenir-ne.

Tipus de document

Capítol o part de llibre
Versió publicada

Llengua

Castellà

Matèries i paraules clau

Educació superior; Innovacions educatives; Ètica; Higher education; Educational innovations; Ethics

Publicat per

Institut de Recerca en Educació (IRE.UB)

Documents relacionats

Capítol 5 del llibre: Lleixà, T.; Gros, B.; Mauri, T.; Medina, J.L (cords.). 2018. Educació 2018-2020. Reptes, tendències i compromisos. Barcelona: IRE-UB. ISBN: 978-84-09-02934-1. pp. 33-38

http://hdl.handle.net/2445/164497

Drets

cc by-nc-sa (c) Institut de Recerca en Educació (IRE-UB), 2018

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)